تلفن تماس: 09133608011
واتساپ: 09137429114
ساعات تماس از 9:00 صبح الی 20:00 شب
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهانView My Stats
    جستجو

    فیدلیتی XB1 بروز شد

    سه شنبه, 19 فروردین 1404

    تا پیش از این، مدل داشنگ در بازار روسیه تنها در نسخه‌ای با مشخصات معمولی چینی عرضه می‌شد؛ نسخه‌ای که دارای جعبه دنده رباتیک و سیستم دیفرانسیل جلو بود. با این حال، این موضوع مانع از آن نشد که این مدل به محبوب‌ترین خودروی برند Jetour تبدیل شود. حالا این نسخه جدید با جعبه دنده اتوماتیک کلاسیک و سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک به بازار عرضه شده است. آیا این تغییرات می‌تواند رکورد فروش جدیدی برای Dashing رقم بزند؟

    تفاوت‌های جدید

    در نگاه اول، می‌توان تفاوت‌های نسخه دیفرانسیل چهارچرخ جتور داشنگ را از نسخه دیفرانسیل جلو با برخی جزئیات مشخص تشخیص داد. در قسمت جلو، چراغ‌های مه‌شکن کوچک در پایین سپر، کالیپرهای ترمز سبز اسیدی در کناره‌ها، و لوله‌های اگزوز دوقلو در عقب از ویژگی‌های بارز این نسخه هستند. دو ویژگی آخر به ویژه مختص مدل اسپورت بالاتر هستند، همچون خطوط قرمز برجسته روی سپرها و رکاب‌ها.

    دستگیره‌های بیرونی تنها از عقب باز می‌شوند که در شرایط بارانی یا برفی ممکن است مشکل‌ساز باشد؛ به‌خصوص که باید دستگیره را بکشانید. جالب اینجاست که نسخه چهارچرخ متحرک دارای ارتفاع از سطح زمین یک سانتی‌متر بیشتر از نسخه دیفرانسیل جلو است. در غیر این صورت، طراحی خارجی فیدلیتی XB1 (جتور داشنگ) همانند گذشته است و باید گفت که پس از سه سال همچنان جذاب باقی مانده و نسبت به رقبای چینی خود منسوخ نشده است.

    ویژگی‌های جدید داخلی

    در داخل خودرو نیز برخی ویژگی‌های جدید اضافه شده است. برای مثال، یک شستشوی انتخاب حالت‌های رانندگی بر روی کنسول شناور که به نوعی به‌عنوان ویژگی منحصر به فرد داخلی جتور داشنگ شناخته می‌شود، اضافه شده است. به همین دلیل، یکی از جایگاه‌های فنجان برداشته شده است. صفحه نمایش 8 اینچی کاملاً رنگی است و به جای طراحی تک رنگ با آیکون‌های چراغ کنترل چند رنگ، تصویری روشن و واضح به نمایش می‌گذارد. با این حال، طراحی چینی همچنان برخی نکات غیرمنطقی دارد.

    داخل خودرو در دو ترکیب رنگی مشکی و قرمز و مشکی و سفید عرضه می‌شود. صندلی‌ها راحت هستند، البته کف صندلی‌ها کمی کوتاه است و دامنه تنظیم طولی صندلی چندان بزرگ نیست. اگر قد شما 180 سانتیمتر باشد، باید صندلی را به عقب‌ترین حالت ببرید و باز هم پاهای شما کمی خمیده خواهد ماند. در عین حال، پشتی صندلی از حمایت خوبی برخوردار است و به طور کامل در چهار جهت قابل تنظیم است.

    یکی دیگر از ویژگی‌های جالب، سیستم صوتی Sony است که کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و نسبت به نسخه دیفرانسیل جلو تفاوت قابل توجهی دارد. همچنین توان شارژ بی‌سیم افزایش یافته و به 10 وات رسیده است. ویژگی منحصر به فرد دیگر در نسخه اسپورت، گزینه‌ای است که در منوی سیستم مولتی‌مدیا تحت عنوان "Royal Exclusive" به نمایش گذاشته شده است. این ویژگی صندلی راحت‌تری را برای سرنشین جلو فراهم می‌کند که دارای پشتیبانی کشویی و ماساژ قوی با پنج حالت مختلف و سه سطح شدت است.

    رابط کاربری

    صفحه نمایش سیستم مولتی‌مدیا 15.6 اینچی نسبتاً سریع است و گرافیک زیبایی دارد. نسخه چهارچرخ متحرک جتور داشنگ (فیدیلتی XB1) از Apple CarPlay پشتیبانی می‌کند، اما جالب اینجاست که این پروتکل در صفحه نمایش اولویت غیرقابل انکاری دارد. بنابراین، اگر ناوبری در حال اجرا باشد، شما نمی‌توانید به راحتی منوی تنظیمات را باز کنید و باید ابتدا CarPlay را مینیمایز کنید. در واقع، برای انجام این کار بدون لمس صفحه نمایش، کافی است دکمه روی فرمان یا درب مسافر را فشار دهید تا دستیار صوتی فعال شود.

    ویژگی‌های فنی و پیشرانه

    نسخه چهارچرخ متحرک جتور داشنگ (فیدلیتی XB1) تنها با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ SQRF4J16C عرضه می‌شود. در نسخه دیفرانسیل جلو، موتور 1.5 لیتری نیز در دسترس است. قدرت موتور در نسخه چهارچرخ متحرک 186 اسب بخار است که اندکی کمتر از 190 اسب بخار نسخه دیفرانسیل جلو است، اما گشتاور آنها یکسان است. جعبه دنده این خودرو Fuzhen FA830 است که در بسیاری از مدل‌های برندهای چینی زیرمجموعه چری استفاده می‌شود.

    مدل AWD نسبت به نسخه دیفرانسیل جلو 80 کیلوگرم سنگین‌تر است و کمی کندتر عمل می‌کند. اما حداکثر سرعت آن ثابت مانده و مصرف سوخت در حالت ترکیبی افزایش یافته است. جالب اینجاست که کلاچ در هیچ‌یک از حالت‌های رانندگی بسته نمی‌شود و تنها الگوریتم توزیع گشتاور بین محورها تغییر می‌کند.

    قیمت و چشم‌انداز

    جتور داشنگ AWD (فیدلیتی XB1) در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود: نسخه Luxury که بالاترین نسخه برای دیفرانسیل جلو است و نسخه Sport که در مدل دیفرانسیل جلو موجود نیست. نسخه "Luxury" با قیمت 3,649,000 روبل و نسخه "Sport" کمی گران‌تر با قیمت 3,799,000 روبل به فروش می‌رسد. برای نسخه دیفرانسیل جلو با موتور 1.6 لیتری و جعبه دنده رباتیک، قیمت آن 3,189,900 روبل است.

    نیم میلیون روبل برای یک جعبه دنده اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک؟ این مبلغ زیاد به نظر می‌رسد، اما اگرچه جتور داشنگ (فیدلیتی XB1) پیش از این در نسخه‌های دیفرانسیل جلو با جعبه دنده رباتیک و طراحی جذاب خود فروش خوبی داشت، نسخه AWD احتمالاً می‌تواند موفقیت بیشتری را رقم بزند. باید دید این تغییرات چگونه در عمل می‌تواند به افزایش محبوبیت این مدل کمک کند.

    جدول مشخصات فنی جتور داشنگ (فیدلیتی XB1)

    ویژگیمشخصات
    نوع بدنهکراس اوور
    تعداد درب/صندلی5/5
    طول/عرض/ارتفاع (میلی متر)4590/1900/1688
    فاصله محور (میلی متر)2720
    فاصله بین چرخ های جلو/عقب (میلی متر)1610/1615
    وزن خالص/وزن کل (کیلوگرم)1735/2035
    حجم صندوق عقب (لیتر)486
    نوع موتوربنزینی، توربوشارژ
    چیدمان و موقعیت موتورردیفی، جلو، عرضی
    تعداد سیلندر/سوپاپ ها4/16
    حجم موتور (سی سی)1598
    قدرت موتور (اسب بخار/کیلووات/دور موتور)186/136/5500
    گشتاور (نیوتن متر/دور موتور)275/2000-4000
    نوع جعبه دندهاتوماتیک، هیدرو مکانیکی، 8 سرعته
    نوع انتقال نیروچهار چرخ متحرک، اتصال خودکار، با کلاچ چندصفحه ای در محور عقب
    تعلیق جلومستقل، فنری، مک فرسون
    تعلیق عقبمستقل، فنری، چند اتصالی
    ترمزهای جلودیسکی، تهویه دار
    ترمزهای عقبدیسکی، بدون تهویه
    فرمانریک و پیوسته، با تقویت کننده برقی
    سایز لاستیک ها235/55 R19 (Luxury)، 255/45 R20 (Sport)
    حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)180
    زمان شتاب گیری 0-100 کیلومتر بر ساعت (ثانیه)10.9
    مصرف سوخت در شهر/راه برون شهری/ترکیبی (لیتر/100 کیلومتر)11.6/7.0/8.7
    ظرفیت مخزن سوخت (لیتر)57
    نوع سوختAИ-95
    فاصله از زمین (میلی متر)150
    نظر خود را درج نمایید
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهان
    لوازم یدکی خودرو های چینی اصفهان

    آپدیت نرم افزار در دسترس میباشد . لطفا ابتدا نسبت به آپدیت نرم افزار اقدام فرمایید

    بروزرسانی